Rhinoceros Kursu
/ Eğitimlerimiz / Rhinoceros Kursu
Rhinoceros 3D, özellikle sanayi için 3B modelleme ve prototipleme için tasarlanmış bir CAD/CAM yazılımıdır. Modellemede Kafes (Mesh) modelleme yerine NURBS modelleme kullanıldığı için, 3B prototipleme için uygundur.

Rhinoceros 3D, NURBS tabanlı ticari bir modelleme programıdır. İlk olarak Robert McNeel & Associates şirketi tarafından, Autodesk şirketinin Autocad programı için geliştirilmiş bir eklenti olarak ortaya çıkması düşünülen program daha sonra bundan vazgeçerek kendi adında özgün bir yazılım olarak gelişmiştir. Genellikle endüstri tasarımı, mimarlık, deniz araçları tasarımı, takı tasarımı, otomotiv tasarımı, CAD/CAM, seri üretim, tersine mühendislik ve multimedya ve grafik tasarım alanlarında yaygın olarak kullanılmaktadır.

NURBS tabanlı olması dolayısıyla özellikle sanayi üretiminde yaygın olarak kullanılmaktadır. Mesh (ağ) tabanlı olan 3ds max gibi programlardan bu yönüyle ayrılır. Çok yüksek bir hassasiyete sahiptir.

Rhino 3d özellikle serbest formlu NURBS modelleme de uzmanlaşmıştır. Robert McNeel & Associates şirketi tarafından yazılmış Rhinoceros programına eklenebilen birçok yardımcı program vardır. Bu programlar Flamingo (görüntüleme eklentisi), Penguin (foto gerçekci olmayan görüntüleme) ve Bongo (hareketlendirme) programlarıdır. Ayrıca birçok üçüncü şahıs tarafından yazılmış eklenti bulunmaktadır. Rhino 3D’nin, Visual Basic tabanlı RhinoScript isminde bir de kodlama programı vardır.

Rhino 3D birçok farklı endüstri tarafından çeşitliliği, kullanışlı komutları ve düşük maliyeti nedeniyle tercih edilmektedir. Çok çeşitli import (içeri alma) ve export (dışarı verme) özelliği sayesinde diğer programlar arasında bilgi alışverişi nedeniyle de beğenilmektedir. Rhino’nun birçok farklı çeşitte dosyaya destek vermesi programlar arasındaki açık bulunan iş akışını hızlandırır.
Ders Saati :
Belgelendirme :
Kurs Ücreti :
Ödeme Yöntemi :
Kurs İçeriği (Öğreneceğiniz Modüller) :
Navigation

Bakış Pencereleri
Çalışma düzlemi ve modelin bu düzlemle ilişkilerini anlamak
Bakış pencerelerinde görüntü modlarını anlamak, değiştirmek
Bakış pencerelerinde pan, zoom, rotate ve bu hareket kontrollerini sıfırlamayı denemek

Temel 3D Teriminolojisi

Eğri, yüzey ve katı kavramlarını anlama
Curve, Splines and Nurbs objectleri karşılaştırmak
Isocurve surface ve mesh surfacelerin farklarını anlamak
Ölçüler ve toleransları anlama

Arayüzlere Giriş

Rhino komut satırı mantığını anlamak
Toolbar ve toolbar kontrollerinin açılma ve yönetme mantığını anlamak
Altbar kontrollerini deneyimlemek ve anlama
Properties penceresi ve Rhinoceros genel kontrollerine bakış
Dosya açma kaydetmek ve seçili objeyi dışarı aktarmak.

Temel Komutlara Giriş

Temel objeler yaratmak; Eğri yüzey ve katılar yaratmak
Temel hareket ve kontrolleri denemek
Objeleri seçmek ve seçililikten çıkarmak
Objeleri layerlarla yayıp organize etmek 

2 Boyutluluk ve Eğri çizimleri üzerinde çalışmak

ines ve polylinesları anlamak
Rectangle ve Polygons yaratmak
Arc, Daire ve elipsler yaratmak
Serbest Eğriler yaratmak

Eğri Yardımcı Komutları

Eğri Uzatma Komutları
Çizgi köşe yuvarlama komutları
Blend komutu ile eğri arasını çeşitli özelliklerde tamamlama
Çeşitli offset komutları
İki bakışta birden eğri yaratma
Eğri profilleri üzerinde otomatik sarım çizgisi yaratma
Eğriyi çeşitli detaylarda kısaltma komutları
Curve booleanı anlatmak

Üç Boyutluluk ve Yüzeyler Üzerinde Çalışmak

Yüzeylerde üç boyutluluk kavramını anlamak
Extrude komutu ve komut detaylarını incelemek
Loft komutu ve detaylarını incelemek
Çeşitli offset komutları
Revolve ve rail revolve komutu ile yüzeyler yaratmak
Sweep rail komutlarini denemek ve detaylarini incelemek
Network surface ile complex yüzeyler yaratmak
Patch komutunu anlamak
Plane komutlarını anlamak

Modelleme Yardimci ve Kolay Yakalayicilari

Yardımcı ve kolay yakalıyıcıları anlamak
Grid snap yardimcilarini anlamak
Ortho yardmcisini anlamak
Planar yardimcisini anlamak
Osnap yardimci kilidi ve yardimci snapleri anlamak
Project ve smart track yardimcisini anlamak

Object Hareket Taşıma ve Düzeltme Komutları

Köse editleme fillet ve chamfer komutlarini anlamak
Egri üzerinde kirpma, kirma ve egri birlestirme komutlari
Obje hareket, döndürme sürükleme komutlari
Obje kopyalama ve yapıştırma
Undo ve redo kavramlarini anlamak
Obje gruplama
Obje büyültme küçültme yüzdeli ve ölçülü olarak
Obje çogaltma ve aynalama komutlari
Array yöntemi ile obje çogaltma
Bükme burkma,egme
Egri boyunca uygun hale getirme
Yüzey boyunca uygun hale getirme
Cage edit ile katiyi noktasal editleme

Analyse ve Degree Kavramları

Egri ve yüzeylerde degree kavramini anlamak
Rebuild ve change degree komutlarini anlamak
Kütle alan hesaplamak
Alan merkezi kütle merkezi bulmak
Egri devamliligini kontrol etmek
Yüzey devamliligini kontrol etmek
 
Teknik resim ve Ölçülendirme

Oldukça kullanışlı ve pratik ölçülendirme komutları
lçülendirme detay ayarlarina bakış
3 boyutlu modellenmiş örneğin dört görünüş teknik resiminin elde edilmesi
Autocad vs. teknik çizim formatlarina bu çizimi dönüştürme
 
Render ve V-Ray

Render araçlarından V-ray eklentisini yapilandirmak
V-ray options' ta render kalitesi ayarlarini incelemek
Kapali alan ışıkları yaratmak, ayarlamak
Açık alan güneş ışığı yaratmak
Malzeme yaratmak kaplama büyültme küçültme ayarlarını anlamak
Malzeme detaylarını incelemek dışardan malzeme çağırmak, atamak
Boş çıplak malzeme yaratıp onu donatmak ve hazırladığımız malzemeyi kaydetmek
Başka 3D programlar için yaratılmış malzemelerin textur larını rhinoceros V-ray programına adapte etmek
 
  KATILIM TALEP FORMU
  EĞİTİM / ETKİNLİK TAKVİMİ
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
Logolar
2006 - 2019 © Copyright SETA SİSTEM